Week van de Mobiliteit: Voice boost #Mobilmix

by Laure Vandeghinste on in Voice, Social media, Mobile, Web/Digital, PR

 ‘Be Brussels, Be Mobilmix’. Dat was het originele concept dat VO Communication, zusterbedrijf van Voice Agency, bedacht voor de vijftiende editie van de Week van de Mobiliteit in Brussel. Daarmee werden Brusselaars uitgenodigd om verschillende transportmiddelen te mixen en zachte mobiliteit te integreren in hun dagelijkse gewoontes.

Voice mocht zich voor deze campagne ontfermen over drie onderdelen: web, social media en persrelaties. De uitdaging? Het concept ‘Mobilmix’ maximaal verspreiden in het Brusselse straatbeeld. Met enkele ijzersterke evenementen (de ‘Mobilmix Awake Party’ en de fameuze ‘Mobilmix Tunnel Party’, die meer dan 10.000 feestlustigen lokte), een geslaagde persactivatie en intensief community management, wisten de twee bedrijven een opgemerkte communicatiecampagne te creëren.

Uiteindelijk bezochten meer dan 30.000 mensen de website via de zoekterm ‘Mobilmix’, werd de hashtag #Mobilmix een trending topic tijdens de Autoloze zondag, kreeg de Facebookpagina meer dan 13.000 likes en verschenen er niet minder dan 250 artikels in de Belgische pers, waarvan ruim de helft verwijst naar ‘Mobilmix’. Van KPI’s gesproken!

Ook na de Week van de Mobiliteit loopt de MobilMix ervaring verder. Sinds 11 september kan iedereen zijn of haar favoriete routes in Brussel delen op de MobilMix-applicatie. Elke gebruiker van de MobilMix-applicatie kan een route uittekenen met een vervoermiddel naar keuze (te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer) volgens een thema naar keuze. De applicatie is te vinden in de Apple Store en op Google Play

Mobility Week - Be Mobilmix Be Brussels by VO Communication (with Voice Agency)