Geen black-out voor Voice!

by Elisa Roux on in Voice, Strategie, Social media, Web/Digital, PR

De afgelopen weken draaiden de sociale media-, PR- en webprojecten bij Voice op volle toeren. Hier vindt u een selectie van de meest recente.

CarAmigo… en we zijn vertrokken!

Het Social PR-team van Voice is bijzonder trots te hebben meegewerkt aan de officiële lancering van de start-up CarAmigo, de eerste online marktplaats voor autodelen onder particulieren in België.

Het concept is eenvoudig en berust op het idee van de ‘share economy’: mensen delen of ‘autodelen’ hun wagen met andere personen op momenten dat ze die zelf niet gebruiken.

Het initiatief werd heel goed onthaald in de media en gaf tot op vandaag al aanleiding tot meer dan 40 artikels en reportages. Nog beter: een van de belangrijkste doelstellingen van de campagne was eigenaars mobiliseren om hun auto op het platform in te schrijven. Ondertussen werden er al meer dan 70 profielen op het platform aangemaakt, dus zullen er binnenkort 70 voertuigen beschikbaar zijn.

“Behalve de zeer goede resultaten van de lancering, kon Voice ons een Social PR-campagne aanbieden waarin niet alleen rekening wordt gehouden met onze doelstellingen op het vlak van naamsbekendheid, maar ook met het motiveren en mobiliseren van de eigenaars. Wij zijn dus zeer tevereden over de samenwerking met Voice.” vertelt Alex Gaschard, oprichter van CarAmigo.

Meer weten? Bekijk de website www.caramigo.be of neem het persbericht even door.

 

Voice wenst Wilink een succesvolle toekomst!

Op 26 november 2014, na maanden intensief werken aan de merkidentiteit, werd de nieuwe Belgische financiële groep Wilink officieel voorgesteld aan het grote publiek.

Voice begeleidde makelaarsgroep FINB in zijn fusie met BFO-Elitis. Beide groepen hebben ervoor gekozen samen te groeien en te fusioneren tot een nieuwe structuur, Wilink. Hierdoor worden ze de grootste onafhankelijke makelaar in financiële producten en verzekeringen voor particulieren en bedrijven in België. De nieuwe organisatie is het resultaat van een perfecte complementariteit - zowel geografisch als qua diensten - en een gelijkaardige visie van de oprichters.

Wilink beschikt over een unieke expertise op het vlak van verzekeringen en pensioenen, kredieten, vastgoed, beleggingen & bancaire oplossingen en life planning.

Voice was verantwoordelijk voor de positionering van dit nieuwe merk, de creatie van de nieuwe naam en baseline, de realisatie van de corporate branding, de bedrijfsbrochure en de website wilink.be.

 

Voice organiseerde een inspiratielunch rond het concept ‘conversatieterritorium’

Hoe komt je merk aan bod in online conversaties?

De deelnemers aan de inspiratielunch die op 21 november werd georganiseerd door Voice kregen een antwoord op deze actuele vraag.

De meeste merken hebben een duidelijk omlijnd communicatieterritorium. Maar omdat communicatie vandaag het grootste deel van de tijd via (online) conversaties verloopt, moeten merken ook hun eigen conversatieterritorium afbakenen. Doel? Dat het merk spontaan genoemd wordt in gesprekken in de media en op sociale media wanneer het gaat over een thema dat het merk aanbelangt of wil opeisen. Voice heeft hiervoor een vierstappenmethodiek ontwikkeldontwikkelde hiervoor een werkwijze in 4 stappen: van content creatie, over dynamisatie en amplificatie, tot conversie.

Heb je onze inspiratiesessie gemist? Geen nood. Voice toert nog tot midden december door België om marketers en managers te introduceren in de wereld van conversational marketing via social media & PR en om uit te leggen hoe een merk een ‘conversatieterritorium’ opbouwt via (social) media. Maak een afspraak via onze contactpagina en onze experts komen langs bij jou op kantoor!

Download gratis ons handboek over Conversational Marketing via www.voice.be/handbook.